Narodowe Centrum Nauki prezentuje bazę ogłoszeń o wolnych stanowiskach pracy przy projektach finansowanych przez Centrum. Narodowe Centrum Nauki nie ponosi odpowiedzialności za treść i wiarygodność przesyłanych ofert pracy.
Uprzejmie informujemy o nowych warunkach zatrudniania osób na stanowiska typu post-doc: limit czasu upływającego od uzyskania stopnia doktora dla aplikujących na te stanowiska kobiet może być przedłużony o 1,5 roku za każde urodzone bądź przysposobione dziecko.
Do konkursu mogą przystąpić osoby, które spełniają warunki określone w art. 113 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1668) oraz następujące kryteria kwalifikacyjne:
1. stopień doktora w dziedzinie nauk teologicznych lub innej dziedzinie związanej z badaniami nad średniowieczem, uzyskany:
– nie wcześniej niż w roku 2018 (z uwzględnieniem przerw określonych w definicji stanowiska typu post-doc zawartej w Regulaminie przyznawania środków na realizację zadań finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki w zakresie projektów badawczych, staży po uzyskaniu stopnia naukowego doktora oraz stypendiów doktorskich)
– oraz w podmiocie innym niż UMK, chyba, że odbyto najmniej 10-miesięczny, ciągły i udokumentowany staż podoktorski w podmiocie innym niż UMK oraz w kraju innym niż kraj uzyskania stopnia doktora.
2. Prowadzenie badań naukowych w obszarze historii Kościoła lub literatury teologicznej epoki średniowiecza i wczesnej nowożytności.
3. Udokumentowany dorobek naukowy, w tym publikacje w recenzowanych wydawnictwach i czasopismach, należy dołączyć kopie 1-3 wybranych publikacji.
4. Doświadczenie w naukowej współpracy międzynarodowej (np. staże badawcze, stypendia etc.).
5. Biegła znajomość języka polskiego, angielskiego i łaciny.
Stanowisko adiunkta naukowego (post-doc) jest częścią nowego projektu finansowanego przez NCN w programie OPUS 26 – „Średniowieczne zbiory cudów świętych polskich w kontekście synchronicznym i diachronicznym” (2023/51/B/HS1/00397) – kierowanego przez ks. dr. hab. Stanisława Adamiaka, prof. UMK. Od wybranej osoby oczekuje się udziału w następujących zadaniach badawczych:
1. Analiza późnoantycznych i wczesnośredniowiecznych modeli opowiadań o cudach.
2. Stworzenie bazy danych polskich średniowiecznych opowiadań o cudach.
3. Pogłębiona analiza wybranych opowiadań o cudach.
4. Porównanie polskich opowiadań o cudach ze współczesnymi przykładami z łacińskiego chrześcijaństwa.
– umowa o pracę na stanowiska adiunkta naukowego na Wydziale Teologicznym UMK w Toruniu na okres od 1 stycznia 2025 r. do 27 listopada 2027 r., z możliwością przedłużenia do 31 grudnia 2027 r. w przypadku przedłużenia trwania projektu,
– wynagrodzenie 9720 zł brutto miesięcznie,
– osoba zatrudniona nie może posiadać żadnych innych stanowisk pracy od momentu rozpoczęcia pracy na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika.
Komisja oceni wnioski na podstawie następujących kryteriów:
(a) osiągnięcia naukowe w danej dziedzinie oraz doskonałość akademicka i potencjał;
b) potencjalny wkład w grant, koncentrujący się na analizie średniowiecznych tekstów hagiograficznych.
Komisja może przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną (on-line).
Wymagane dokumenty:
1. Podanie.
2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
3. Życiorys zawodowy.
4. Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych i dyplomu doktorskiego.
5. Informacja o dorobku naukowym, dydaktycznym i organizacyjnym (autoreferat uwzględniający najważniejsze osiągnięcia naukowe, dydaktyczne i inne kandydata).
6. Wykaz publikacji (z podaniem wydawnictwa, roku opublikowania i ilości stron).
7. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (Dz. U. UE L 119/1).
8. Oświadczenie w trybie art. 113 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (o niekaralności).
9. Oświadczenie stwierdzające, że Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu będzie podstawowym miejsce pracy - w przypadku wygrania konkursu.
Formularze oświadczeń można pobrać ze strony https://www.umk.pl/praca/formularze/.
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do dnia 14.10.2024.
Planowane zatrudnienie od dnia 01.01.2025.
Uczelnia zapewnia odpowiednie miejsce pracy.
Uczelnia nie zapewnia mieszkania.
Dodatkowe informacje dotyczące stanowiska można uzyskać drogą mailową: xadamiak@umk.pl.